Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-09, 08:28   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips på spisesteder, gir dere det uansett?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Innsats gir belønning. Fast tariff er hvilepute. Enkle mekanismer.

Vissvass. De aller fleste mennesker jobber etter fast lønn og klarer å gjøre en utmerket jobb likevel. Hvis jeg gjør en glimrende jobb, får jeg ikke en hundrelapp ekstra i hånden. Derimot er det grunnlag for å forhandle bedre fastlønn og for forfremmelse.

I USA får for eksempel frisørene tips. I Norge har de fastlønn. Sterk konkurranse sikrer at man kan regne med høy kvalitet og generelt god service i Norge likevel. Min faste, veldig dyktige, frisør ble head huntet av konkurrenten, med påfølgende økning i lønnen, fordi hun hadde en uvanlig stor krets av faste kunder som fulgte henne til dennye bedriften.

Det er en masse mekanismer man kan benytte for å sikre god service utover tips.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat