Tråd: Kirkevalget
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-09, 08:35   #25
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkevalget

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikke at jeg bruker kirka så aktivt, men jeg vil gjerne at den fortsatt skal være "åpen og tilgjengelig" også for oss som ikke er der hver søndag, og da er det nok greit å stemme på dem som er for ei "folkekirke"...

Jeg er ikke i kirka på søndager, men jeg har benyttet og kommer til å benytte med av andre tilbud de har. Var med i tensing da jeg var tenåring, en ungdomsgruppe i noen år. Nå er eldstejenta mi litt med i et barnekor, og med tiden kan det jo være hun velger å bli med i en ungdomsgruppe eller konfirmere seg i kirka. Da har det mye å si for meg hvem som er aktive i arbeidet med utformingen av disse tilbudene. Jeg kommer til å stemme, nettopp fordi jeg har lyst til at de som representerer mine meninger skal være med i menighetsrådet.

For en tid tilbake uttalte menighetsrådet i bygda seg i en sak der det var spørsmål om homofile i partnerskap skulle få lov til å jobbe i vigslede stillinger. Det var aktuelt ettersom organisten var åpent homofil. Jeg synes det er fint å vite hva folk står for i f.eks. slike saker, for meg har det mye å si. Jeg vil ikke støtte de som vil ha homofile ut av kirken på noen måte, og da må jeg stemme på de som vil kjempe for de homofiles rettigheter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat