Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 10:32   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Det kommer selvsagt an på barnet hvilken alder som er best.

Jeg har fire unger og de er forskjellige.

Eldste var 14 mnd da hun begynte i bhg og hun var veldig klar for det. En oversosial jente som var veldig tidlig ute språklig og tidlig ute motorisk. Den første dagen i bhg dyttet hun meg ut døra og vinket hade til meg.

Nr 2 var også tidlig ute språklig, men overhode ikke klar for noe bhg da hun var 15 mnd. Hun begynte hos dagmamma, men det gikk ikke så altfor bra. Hun var veldig knyttet til meg siden hun var konstant syk. Hun burde vært hjemme til hun var 2-3 år.

Nr 3 var seint ute språklig og motorisk og begynte i bhg da han var 14 mnd. Det var ikke noe greit i det hele tatt og han burde nok vært hjemme i minst et år til.

Nr 4 er et sosialt vesen som er veldig trygg på andre mennesker. Han kommer garantert til å klare seg fint i bhg når han begynner rett rundt 1 årsdagen. Om det går fint for mamman er noe helt annet.

Så jeg klarer fint å se at noen unger har godt av å begynne i bhg og andre har godt av å være hjemme et år eller to ekstra. Om mine to midterste hadde vært mer klare for et liv uten meg et år seinere vet jeg strengt tatt ikke. Kanskje det ikke hadde gått noe bedre da?