Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-07, 11:21   #28
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Jeg har egentlig ingen meninger om skilsmisseprosenten er for høy eller ikke. Jeg er veldig glad for at det ikke lenger er slik at man må bli i ødeleggende forhold fordi man ikke har råd til eller ikke tør gå fra hverandre.

Jeg er selv skilsmissebarn og kjenner veldig mange skilsmissebarn i vår generasjon. På det relativt dårlige statistiske grunnlaget min omgangskrets er så tror jeg ikke at vår generasjon skiller seg så mye mer enn generasjonen før oss, men det er kanskje flere som skiller seg tidligere.

I de tilfellene der jeg kjenner skilte foreldre på vår alder så er jeg imponert over hvor godt de har tenkt over hvordan barnene skal ha det i den nye situasjonen. De snakker sammen og gjør ting sammen, en del feirer fremdeles jul sammen og gjør i det hele tatt utrolig mye for at situasjonen for deres barn skal bli så god som mulig. Jeg tror at fordelen med at en del kanskje går litt raskere fra hverandre i dag er at de ikke går og gnurer på gamle konfllikter som gjør at de ikke kan samarbeide og dermed tror jeg at vi får en generasjon med skilsmissebarn som får det mye lettere enn det den tidligere generasjonen hadde.

Hatten av for alle skilte foreldre som klarer å samarbeide og gjøre livet så lett som mulig for sine barn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat