Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-07, 01:30   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil, skikk og bruk

Jeg er nok en temmelig konservativ telefon- og mobilbruker. Jeg lar for eksempel være å ta telefonen når det ikke passer å snakke, eller hvis jeg rett og slett ikke har lyst til å snakke med noen. Mobilen min ligger oftest i skapet når jeg er hjemme, så den hører jeg kanskje ikke om ettermiddagen. SMS-er ser jeg ofte ikke før dagen etter.

Det er en selvfølge å slå av lyden (og vibreringen) på møter, hos frisøren, på forelesninger, i middagsselskaper og andre sosiale settinger. For ikke snakke om når jeg selv er møteleder eller foreleser. Er det nødvendig å ha den på (type: min mor er alvorlig syk), innleder jeg møtet med å informere om det.

Jeg ber alltid om unnskyldning hvis jeg avbryter en samtale med å ta telefonen. Eller hvis jeg må slå den av i all hast fordi jeg har glemt å slå av lyden under et møte eller lignende.

Selvsagt trenger man ikke svare på SMS-er med en gang. Det er jo det som er hele poenget med SMS. Trenger man svar umiddelbart, ringer man selvsagt.

Mannen min er enda mer konservativ enn meg. Han nekter å ha mobiltelefon i det hele tatt.

Det er forøvrig skuddpremie på alle som tar telefonen på kino, teater, konserter og lignende. I alle fall burde det være det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat