Sv: Hvordan få tran i en ettåring!
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Skjønner hva du mener, men jeg synes det er kjekt når ungene liker det de får servert, og hadde aldri PRESSET i ungene noe de brakk seg av. Før i tiden måtte man jo ofte ta tran selv om man omtrent stod og spydde, da synes jeg det er mer "stas" når barna smiler og liker det jeg gir dem, når det i tillegg er sunt. Mindre mas og jag, mer hygge og kos. Og mer stas.
Joda, jeg er enig i det når man når en viss alder, men jeg sliter med at man allerede når barnet er under ett konstaterer at "han liker ikke tran". Han ville vel neppe likt indisk på det tidspunktet heller, men min 4-åring liker nå det nå likevel. Det er litt vrient å vite hva et så lite barn liker og hva som bare er uvant. Som jeg påpeker ville jeg selvsagt gått bort fra tranen jeg også hvis S ble rimelig stor og klarte ikke likte det, men jeg synes ikke det er det samme som at den skjeøvelsen kan være utfordrende med en baby. Jeg føler litt at mange foreldre konstaterer at "han liker det ikke og det forstår jeg godt" og det var det liksom. Og dersom man selv griner på nesa når man gir det, er det ikke så rart at barnet ikke vil ha heller.
Men selvfølgelig skal ikke barnet serveres noe det spyr av. Når det er sagt synes jeg uansett ikke tran er en ordinær servering, og ikke nødvendigvis noe som må likes, men heller ikke spys av/tvinges i - selvfølgelig. Selv liker jeg ikke tannkrem eller fluorskylling, men jeg bruker det likevel.
Sist redigert av apan : 25-07-09 kl 00:01.
|