Sv: Tour de France!
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
I utgangspunktet er jeg ikke enig, men jeg håper virkelig jeg tar feil. Verbier-etappen var tung, og det blir også morgendagen. Det kan tale for en mer forutsigbar etappe i dag med Astana-tog. Det hadde derimot blitt en morsom etappe hvis Sastre stikker i den første bakken. Han hevder jo at han ikke har sjanse på den gule trøyen lenger, men det er mange ryttere som sier mye rart om sine sjanser på trøyene. Han har i alle fall ingen ting å tape. Har man først vunnet Tour de France, samler man ikke på topp-10-plasseringer.
Dessuten håper jeg på en etappe hvor en sammenlagtfavoritt går i veggen. Jeg får fremdeles frysninger av å tenke på den 17. etappen av Giro d'Italia i 2002 opp til Folgaria. Cadel Evans i rosa ledertrøye sprakk som en ballong i den siste bakken og tapte over 17 minutter. Den etappen slo luften så til de grader ut av Evans, at han gjorde ikke noe bemerkelsesverdig verken resten av 2002 eller påfølgende sesong. Det er kanskje erfaringen hans som gjør ham så forutsigbar og kjedelig.
Den husker jeg! Kjørte for Mapei, ja? Syntes fryktelig synd på ham, men samtidig heiet jeg på Savoldelli. Den heiinga tok en brutal slutt på 17 etappe i 2005 da han slo Kurt på målstreken! Etter å ha vært ute i løypa så jeg resten av etappa fra en bar i Toulouse. En av mine mer traumatyiske opplevelser i livet. *grøss*
Ønskescenario i dag:
Brudd med et par mulige trusler mot sammendraget tidlig avgårde, feltet må jobbe for å holde kontroll
Sastre stikker på siste fjell, Andy går etter
Contador klarer ikke følge, han ble hengende etter i utforkjøringa og har brukt mye krefter på å kjøre seg opp igjen
Vemmelig Lance går næringstom så det holder! 
Producer zoomer stadig inn på en lidende Cav som ligger etter gruppettoen
Sastre vinner!
Contador beholder den gule 3 sekunder foran Andy (da må astana kjøre i morgen også)
Lance ramler ned til 73 plass 
Drar Klöden med seg
Good Man Wiggens holder koken også i dag sammen med storebror Schleck
Evans kravler seg også litt opp i sammendraget
Cav klarer såvidt limiten.
|