Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-09, 20:15   #8
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det vil jo være mildest talt uetisk å sende dem "tilbake der de kommer fra" (som man tidvis heller ikke vet hvor er) når det faktisk er en god mulighet for at de er reelle flyktninger, selv om de ikke har gått via FN-systemet.

Hvorfor er det mer uetisk å nekte folk å søke asyl her i landet enn å bare ta inn en viss kvote overgangsflyktninger? Det er helt utopisk at vi kan ta inn alle så en viss utvelgelse må det være, og jeg kan ikke skjønne at det er mer etisk uansett hvem man avviser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ikke lov, ganske enkelt.

Vi er internasjonalt forpliktet til å ta i mot alle som søker asyl, og til å behandle søknadene deres ordentlig for å vurdere om kriteriene er oppfylt.

OK, det var jeg ikke klar over. Jeg har ingen dybdekompetankse på dette. G jelder det alle schengen landene? For Spania sender båtflyktninger tilbake. Så vidt jeg vet er det en stri strøm av mennesker over Gilbraltarstredet, og de blir for det meste sendt ut av Spania igjen.