Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-09, 22:23   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg tror det tar mye lenger tid før de sterke, selvstendige muslimske kvinnene trer frem.

Ærlig talt - de sterke kvinnene dukker frem i IRAN. Det er ikke KLÆR som stopper dem.

Se deg rundt på norske sykehus, tannklinikker, høyere utdanningsinstitusjoner, etc. Det KRYR av unge, norske, muslimske kvinner som tar høy utdannelse, blir leger, radiologer, tannleger, hva-har-du. Annengenerasjonsinnvandrere av asiatisk herkomst tar (hvis tallene ikke har forandret seg drastisk) i høyere grad enn etnisk norsk ungdom høyere ungdom. Også kvinnene. Og det er klart det monner!

Som Blå sier: Hva i alle dager er poenget med å frata kvinner med (frivillig eller ufrivillig slør) muligheten til utdannelse?

(Jeg er for øvrig mot hijab som del av politiuniformen. Dette er noe helt annet)

(Og Shute: Prinsippielt (en eller to p-er?) syns jeg ikke det burde være forbudt å gå naken heller, uten at jeg akkurat vil gå i demonstrasjonstog for det. Jeg kan aldri tenke meg at horder av nudister ville inntatt gatene om det var lovlig heller. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat