Sv: Noen som har bygget ut loft i bygård?
Vi skal garantert begynne med PBE. Dvs. først går vi til styret og får en tillatelse, så går vi til PBE og sjekker, så må vi vel få brannvesenet til å se på det tror jeg? Så kan vi sette igang kostnadsoverslag og arkitekt.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Er det god takhøyde på loftet, Glitter? Det blir sikkert kjempefint!! (Blir det forresten vilt dyrt å flytte kjøkken opp slik at den øverste etasjen blir oppholdsetasjen? Tenker i forhold til terrassen).
Jeg tror det blir villt dyrt å flytte kjøkken ja. I tillegg egner ikke den nederste etasjen å bygges om til soverom o.l. for da vil alle få soverom ut mot gata, og det er et helvete om sommeren. Planen i mitt hode er stuer, kjøkken og hovedbad i nederste etasjen, hvor stua kan inneholde en arbeids/lekekrok. I tillegg vil vi få et gjesterom/soverom i baktrappoppgangen. På loftet kan vi da bygge to soverom og et lite bad. Det letteste er nok at trappa går opp fra kjøkkenet. Jeg vil ha et litt stort "trappehull", jeg er ikke så glad i bittesmå hull og smale trapper, sånn i fluktrutesammenheng. Eller bare i forhold til å bære opp rene klær.
Terrasse er jeg veldig i tvil på om vi får lov til å bygge, det vil gjøre et ganske stort inngrep i fasaden mot bakgården, og i vårt tilfelle er det den som er mest bevaringsverdig. En annen mulighet er å åpne en dør direkte fra kjøkkenet og ut på svalgangen vi allerede har, slik at det blir lettere å bruke det som en liten veranda.
Sist redigert av Tallulah : 16-06-09 kl 11:12.
|