Tråd: Dødshjelp
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-09, 09:30   #213
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødshjelp

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hun lå der i noen uker før hun døde,og hun var ikke så gammel heller.
Flere ganger kom mannen hennes på besøk og hadde med seg de 2 små jentene de hadde sammen.

Hvorfor kunne ikke hun få dø før det gikk så langt.
Mest sannsynlig hadde hun det ikke vondt der hun lå, det vet vel ingen.

Men jeg vet med meg sel at jeg har ingen ønsker at minnet mine barn skal ha av meg er at jeg ligger i en sykehusseng, hvor jeg "sover" og lukter vondt.
(hva jeg tror barna vil huske basert på alderen på de 2 jentene)

Så du er altså for aktiv dødshjelp for å minske ubehaget for pårørende?
Hvor går grensen? Vond lukt? Stygg språkbruk (som en del demente får)? Annen fysisk eller psykisk belasting for pårørende? Store kostnader for Staten på bekostning av andre syke? Nå drar jeg det lenger enn det du sikkert mener, men forstår du ikke at hvis ubehagelig lukt fra en dødssyk skal være kriterium for aktiv dødshjelp, er vi skikkelig ute og kjøre?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat