Tråd: Trygdemisbruk
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-09, 08:33   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygdemisbruk

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Og samtidig, denne "vondt i viljen". Kanskje det er det de skal attføres fra? Eller kanskje er slik de liker å framstille det, fordi de føler seg misslykket som ikke har greid det normale livet med jobb osv.? Det er på en måte bedre å si at "jeg lurer systemet for penger" i stede for "jeg fikser ikke å få meg en jobb som jeg greier å beholde".

Ja, ganske ofte er det egentlig bare snakk om hvor pengene skal komme fra. De kommer fra fellesgodene enten det er som sosialstønad eller overgangsstønad, eller attføring. Ofte settes sosialstønadsmottakere ut i arbeidslivet gjennom attføringsbedrifter og vil da motta penger fra potten der også (Arbeid med Bistand). Målet er å få dem ut i arbeid, og ofte lykkes dette også, men noen ganger kommer de seg ut i arbeid, men yter så dårlig at bedriften ikke ønsker å overta å betale lønnen fordi vedkommende yter så dårlig, men han kan godt få være der (og nyte godene av å få være ute i arbeidslivet) dersom staten fortsetter å betale lønnen.

Det jeg prøver å si, er at ofte, så er det bare snakk om en forskyvning av et problem at folk mottar "feil" ytelse.