Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-09, 19:31   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I forhold til oss er dere devinitift det.
Vi har under 50 fridager i året.
26 kr er mer enn jeg har i timen....
Når jeg en gang pensjoneres, blir jeg minstepensjonist.
Ikke har vi streikemulighet og åpner vi munnen for å få mer lønn blir vi sablet ned som sytete og oversubsidierte....
Men jeg skjønner jo at det kan oppfattes som urettfredig i forhold til privat sektor.

Hva gjør du som får mindre enn 26 kroner i timen? Jeg har dog en gang jobbet for 69 kroner dagen, men det er en stund siden.
Når det gjelder fritid er vel min fritid i kommunal sektor den samme som da jeg jobbet i det private. Bortsett fra at jeg da jobbet hver helg. Da jeg jobbet i det private var jeg organisert og hadde så absolutt streikemuligheter. Fordi jeg har valgt å jobbe deltid i perioder kommer også jeg til å bli minstepensjonist. Både fordi jeg har vært hjemme i perioder med egne barn og fordi jeg har en lang utdanning, både innenfor det jeg jobber med nå, og det jeg jobbet med tidligere. Hadde jeg jobbet i staten hadde jeg fått full lønnsansennitet for det jeg jobbet med tidligere også, i kommunen fikk jeg ikke godkjent annet enn tre år hjemme med egne barn fordi det er realtert til jobb med barn. Jeg blir femti år før jeg får full lønnsansennitet. Og har da jobbet i tredve år.
Jeg har ikke betalt matpause, men opplever derimot svært ofte at jeg ikke rekker å ta matpause. Jeg er pålagt å planlegge og stille på møter på kveldstid, men får ikke overtidsbetaling for dem.
Jeg syns faktisk ikke jeg er så veldig bortskjemt. Og det er mulig jeg har en sikker jobb, men jeg kan aldri vite hvor. Er jeg ikke flink nok kan de melde meg overtallig og slik bli kvitt meg. Man er faktisk ikke trygg i jobben sin som offentlig ansatt heller.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat