Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-09, 13:04   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det normalt å bytte lærere like ofte som noen bytter sokker?

Opprinnelig lagt inn av amgravem, her.

Jeg skjønner jo godt at noen kan bli syke. Men det burde være mulig og i det minste forsøke å gardere seg på noe vis. Nå skal for eksempel den første sykemeldte læreren til datteren min ta over parallellklassen hennes. Han skal ha aktiv sykemelding og de skal bruke en vikar ved siden av. Dette er en lærer som nærmer seg pensjonistalder og som har vært forholdsvis alvorlig syk det siste året. Ergo er det kanskje lite sannsynlig at han kan jobbe for fullt igjen.
Jeg mener det er jo et tegn på at de ikke tar problematikken seriøst.
Jeg aner ikke hva som skjer med klassen til datteren min til høsten, men belager meg på nye sykemeldinger og nye vikarer...

Jeg tror ikke det har noe med å ikke ta ting seriøst å gjøre. Men det er ikke lett å sette inn vikarer og i det hele tatt finne noen hvis folk blir langtidssykemeldte. Det er spesielt vanskelig hvis skolen er liten, da har man mye mindre å ta av. Jeg ser utrolig stor forskjell på vikarproblemer/løsninger der jeg jobber nå med 45 lærere fremfor der jeg jobbet før med 20 lærere. Her jeg jobber nå har man faktisk råd til å ansette en eller flere faste vikarer som tar masse timer. Det hadde man ikke råd til der jeg jobbet før.

Men for all del, jeg forstår veldig godt at du reagerer, det hadde jeg også gjort.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat