Sv: Holdninger til overvektige mennesker
Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.
For 2 år siden klarte jeg å gå ned 30kg i vekt. Alle kommentarene om at "så fin du er blitt", "så flink du er", "så flott du ser ut nå" osv. var veldig koselige de, men samtidig klarte jeg ikke forsone meg med tanken "hva synes du om meg når jeg var fet da?". Ingen som kommenterte at jeg var fin da. Nå har jeg gått opp igjen den vekten på grunn av personlige tøffe ting og det er få som kaller meg flott nå. 
Skjønner hva du mener, har gått ned mange kilo selv og får høre ofte det du sier der. Så flott, så fin og så flink du har vært. Var på fest her og fikk høre at: nå er du den vi ble kjent med for mange år siden. Haloo, har vært den samme hele tiden da. Bare hatt litt mere fett på kroppen.
Sånn økonomisk hadde jeg en artig greie her om dagen. Vi pratet om ting i tursekken til påsken. Jeg sa at jeg tar med sånn ferdige knekkebrød sandwich. Fikk reaksjoner på at de var så dyre at det gikk ikke ann. HM.. 8.90 pr pakke, kan smøre selv da men.. , men i allefall som jeg sa, sjokoladen man tar med seg koster ofte mere. Så!
Men ja ofte koster maten mere enn annen, men mosjonen bør ikke koste mere. Kul musikk i øret, skogen, skitur osv koster ikke noe. Situps, armhevinger og knebøy hjemme i stuen koster helle ikke noe.