Sv: Service på bil og betaling
Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.
Kan man ikke få regning med seg fra verkstedet? Mannen min sier at man MÅ betale for å få ut bilen igjen. Er det sant, kan man på ingen måte få med seg regning?
Synes det høres rart ut jeg da,man kan jo få regning på de fleste andre ting.
Jeg jobber på et bilverksted, og en kan få med seg regning. Har en kjøpt ny bil hos oss får en automatisk kreditt, kjøper en bruktbil eller er kunde utenfra og de vil ha kreditt så tar vi en kredittsjekk av kunden ved å få personnummeret for å sjekke at de ikke har på seg noen betalingsanmerkninger eller inkassokrav fra tidligere. Vi sender ut haugevis av regninger hver dag. Og i disse dager er det heller ikke uvanlig at kundene ringer og sprø om de kan få delt opp regningen i avdrag, og da blir de bare vanlig renteberegnet med 10% i tillegg uten andre utsettelsesgebyrer så lenge de sier fra på forhånd.
Men hvis du skal ha regning så ordne dette før bilen skal hentes. Er litt dumt og stå der og da, for det er sikkert noen andre i bedriften som ordner sikkerhetssjekken. Vi er merkeverksted, så mulig de gjør det annerledes om det ikke er merkeverksted?
|