Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-09, 15:27   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny stasjonær -PC eller iMac/Mac mini?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Endel maskiner som er "bygget for Vista" kan en ikke uten videre installere XP på. Jeg har nedgradert en Acer Aspire, og der måtte jeg "slipstreame" en ny installasjons-cd med SATA-drivere, for slikt finnes ikke på en original XP Pro SP3-cd (SATA ble jo ikke mainstream før Vista ). Jeg brukte vel en dag på å samle inn alle drivere (som Acer ikke gjorde tilgjengelig, siden de hadde lisensiert Vista). Maskinen ble som ny, betraktelig forbedret ytelse kun ved å nedgradere til XP.

Trolig kunne du sluppet å bruke SATA-driverne hvis du endret fra ACHI til IDE for diskkontrollermodus i BIOS. Man kan vel også trygt si at SATA ble "mainstream" lenge før Vista kom. Serial ATA gjorde sitt inntog i 2003 og ble relativt raskt vanlig, og i løpet av 2004 var det helt "mainstream". I basis kan man vel si at det skjedde tre år før Vista kom...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat