Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Det snåle er at når jakka i xxs passer i vidden er den jo alt for lang, for det er slik at småfolk visstnok er 1,80 m høy og anorektiske. Hong Kong here I come, men det er lettere å handle på nettet da.
Er så enig, så enig. Har aldri forstått hvorfor disse avdelingene er fulle av kjerringklær når det er helt normalt å bruke litt større størrelser enn 36/38 liksom.
Skvetten - jeg kan trøste deg med at hvis man ikke lider av anoreksi så får ikke damer på 180 med veldig lange bein tak i klær heller. Er man lang så er man tynn. Sånn er visst regelen.
Ellers er jeg enig i det med snittet på de store størrelsene. Da jeg var stor (større) så var det veldig vanskelig å få klær. Alt var tilpasset at man skulle være lav og ha svære bryster. Jeg som var lang med små bryster og kjempestor bak hadde det vanskelig på klesjakt.
Og sånn er det fremdeles - femti kilo lettere men enda ikke noen sylfide. Jeg har ikke planer om å bli noen sylfide heller og er snart i mål med slankeprossessen min - dermed innser jeg rett og slett at det med klær kommer til å fortsette å være en utfordring.
Men noe sitter heldigvis pent rett fra butikk etterhvert. :glad:
Og til spørsmålet - nei, jeg synes ikke 42 er noen stor størrelse. Ikke på noen. Man er ikke fet om man bruker 42 nesten uansett hvor lav man er. Men det er ikke sikkert at man er veldig slank heller.
Jeg synes derimot det er helt ok at klær i store størrelser begynner på 42. Det kan godt hende man bruker 42 i bukse og 48 i jakke - da får man en hel drakt i samme butikken. Det at det selges 42 i stor størrelse-avdelingen betyr ikke at 42 er en stor størrelse i mine øyne. Bare at kolleksjonene starter der.
|