Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-09, 12:57   #451
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Etter å ha sett serien så er jeg redd for at folk andre steder i landet får en oppfatning om at "slik er det i nord-Norge". Jeg er selv nordfra (om enn jeg flyttet derfra som veldig ung) og har hørt mang en kommentar om nordlendinger som baserer seg på fordommer. Samme opplevde da jeg som voksen flyttet tilbake til nord-Norge en periode, og da var det nordlendingers fordommer om søringer.

Fordommer? Nja... det er jo noe i det, da! Alle skjønner vel at Husøy-samfunnet og andre lignende samfunn (som er så til de grader kjønnsdelt) er spesielle, men jeg mener nå at det er noe i det også. Jeg oppfatter at folk i Nord-Norge er litt mer konservative i forhold til kjønnsroller. Det gjelder også utflyttede nordlendinger som bor lengre sør i landet. Mye mer fokus på "gode husmødre", syns jeg. Og så er jo nordnorske menn ofte mer opptatt av å "være mann" og hva det innebærer. Så det er jo litt i det da.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat