Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-09, 14:13   #172
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg prøver ikke forsvare det Anton gjør mot Emil, jeg sier bare at vi alle har rett til å bli sinna, og at jeg ikke tror barna har vondt av å se/skjønne det.
Jeg hadde jo ikke latt barna mine se Emil om de ble redde av det.

Gutten min er 4, han ser Emil, Kaptein Sabeltann, Pirates of the Carribeans og liknende uten at han blir redd av det. Han har aldri hatt mareritt om nettene, aldri vært redd for mørket. Han leker mer enn gjerne med skumle figurer (har en skeletonfigur jeg syns er ganske ekkel som hører til en sjørøverskute). Sålenge han liker det er det greit.
Jeg hadde ikke gjort dette da jeg var liten. Jeg var feks livredd for den ulven i 'Rødhette og Ulven' som gikk som ballett på TV for mange år siden!

Alle barn er forskjellige - det er foreldrenes ansvar å ta hensyn til dette.

Datteren min på 6,5 år har sett Harry Potter og Narnia, og hun sier at hun ikke blir redd fordi hun vet det er film og ikke virkelig. Og hun virker ikke som hun blir redd heller.