Sv: Mimre 1970-tallet
Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.
Jeg husker skole på LØRDAG!!!
.....

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.
Jeg husker serien, og scenen du beskriver, så jeg tror ikke du har drømt, men det hjelper jo ikke stort da.
Jeg burde kanskje gjøre alvor av å få laget en database med TV-programmet for NRK fra hele 70-tallet, fordi det var fantastiske greier: Ingen barne-tv på mandager. Torsdag reprise fra tirsdag.
Ben "Holdt for narr" Murphy
Ikke barne-TV på mandager husker jeg godt. Reprisene også.
Og pausefiskene.
Onkel hadde TV med myntinnkast(brukte samme krone hele tiden, med fiskesene i, så den ble aldri nedbetalt). Vi hadde TV i teak med sjalusi som ble dratt for hver gang vi skrudde av.
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
............
Ellers har jeg et bilde av tanta mi - liggende på kjøkkengulvet og med bestemor stående med en nebbtank i glidlåsen for å få til å lukke igjen den åletrange buksa hennes!
...........
Sånn prøvde vi bukser på Børsen i Storgaten, Knut Smith dro opp smekke med tang. New Man bredstripet cord. I 1978.
Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.
.......
Også husker jeg skøytestjernen Ard Schenk - jeg ville nemlig at lillebroren min som ble født i 1971 skulle hete Ard. Fikk underlig nok ikke viljen min.
Pappa seilte ute til sjøs og hele vinteren fulgte vi med på skøyteløp. Skrev opp rundetider og førte nøye regnskap. Når pappa ringte hjem over Rogaland radio brukte vi lang tid på å gå igjennom resultatene. Ard Schenk var et stort idol, og vi hadde orange luer og sjerf som pappa hadde kjøpt i Nederland.
Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.
Jeg husker Fred Anton Maier, og at jeg begynte på skolen i 1971. Roteloftet med bustehuene var kjempemoro og andre tv-program jeg husker er Follyfoot, Kruttrøyk, Silkesvarten, Daktari, Elefantgutten, Skippy, McCloud på detektimen osv. Jeg fikk min første levis 501 bukse på 70 tallet ennå mens mange fortsatt gikk med slengbukser. Musikken jeg hørte på var Rolling Stones, Elton John, David Cassidy, Slade, Nazareth, Tina Charles
med I love to love, Dire Straits, Kiss, T.rex, Dr.Hook, og gud vet hva. For en tid. Jeg ble konfirmert i 1979, og tenk for et tiår. Verden lå for våre føtter. 
Jeg er et år eldre enn deg, og husker alt!
Rutete terylensbukser=skolebukse.
Fotformsko og Sigrun Berg ulljakker og sjal.
Isbastøvler og Moncler eller Fusalphjakker.
Skinnsekker eller rutete sekk med litt skinn på. En skolevenninne hadde ransel med Stars&Stripes.
Champ gikk på kino og vi gråt hele tiden.
Travolta ble helt og Grease var helt topp.
Haisommer ble vist på kino. Jeg satt på annen rad balkong.
Jeg var med i NGU og klespoker var en hit!
Gutta hadde knallfargete fløyelsbukser og krepp pologensere(gul bukse og rød polo). Og puddelhår.
Jeg hadde hvitt plisseskjørt, rosa storpolo, hvitt langt skjerf surret to ganger rundt halsen, rosa knestrømper(Eton) og hvite Sebago seilersko.
Lyseblå ekte Catalinajakke og blå moccasiner kjøpt på Ferner Jacobsen for pengene jeg tjente på min første ordentlige sommerjobb. 3 uker i oppvaske på Borge Pensjonat.
Skoletannlegen hadde skjorte med damer på, så ut som ern rev og hadde dårlig ånde!