Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-09, 19:14   #111
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk ukorrekte barnesanger?

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Det som Jeg har reagert på, er pappaen til Emil!!
FOr en behandling av ungen sin!
Og alle de andre der!
Jeg husker Emil som rampete da jeg var barn.
Nå ser jeg så tydelig at han bare er ett resultat av en hissigproop av en gal pappa som favoriserer ungene sine, og ikke eier sinnekontroll!
Men, kanskje det var Astrids poeng, vise åssen pappaer IKKE bør være?

Pappaen til Emil oppfører seg nok atskillig bedre enn det som var gjengs oppførsel i 1800-tallets Småland eller i Norge på samme tid for den saks skyld. Sannsynligvis var det bedre oppførsel enn det som var vanlig også da bøkene ble skrevet på 60-tallet. Javisst blir Emil ristet litt eller tatt i øret, men han får ikke juling med bjørkeris eller belterem, som har vært helt allminnelige og aksepterte avstraffelsesmetoder. Sammenliknet med sine samtidige fremstilles Anton i Katthult, som en ganske grei pappa. At ristingen og øretrekkingen ikke akkurat er dagens oppdragelsesmetoder er klart, men at han brøler av og til og trenger en time-out synes jeg er ganske menneskelig og forståelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat