Tråd: Hjelp meg
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-09, 11:39   #9
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Nå er ikke jeg så kjent i Chihuahua-miljøet, men det er ikke vanlig med 5 kull i forvertavtaler. De fleste skal ha 2 kull (kanskje 3).
5 er mye!
Meningen med en forhund er at man skal ha noe å avle på uten at man trenger å ha hunden hjemme hos seg selv. Når hunden er 'inntjent' (innkjøp, for, forsikringer osv) overdras hunden til forvertfamilien. En hund av denne rasen får riktignok ikke så mange valper, men når man selger valpene for mellom 18-25 tusen kroner, så går jo denne inntjeningen (og vel så det)ganske fort.

Jeg er imot rovdrift på motehunder eller såkalte populærraser, så jeg ville nok ikke gått med på så mange kull.

Takk for innspill! Jeg må si jeg er i villrede i forhold til dette, men de hadde 5 kull på alle hundene, så langt det var forsvarlig. Kanskje man kan få inn en klausul i forhold til antall valper de kan få på henne. For de kan få mellom 1 og 6 valper i hvert kull.