Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-06, 23:31   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygdemisbruk!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er jeg helt uenig i. Har man en psykiatrisk diagnose så blir den like respektert som en somatisk diagnose, dvs er tilstanden veldokumentert så får man sin behandling i fred uten å bli tvunget eller presset til noe. Med mindre det er medisinsk grunn til det (feks hvis det er snakk om jobbtrening for en som trenger gradvis tilbakevending til aktivt arbeidsliv) eller det ikke lenger ER grunnlag for behandling ut fra diagnosen.

Det kommer nok an på hva man mener med "press". Jeg ser at min mor, som har vært sykemeldt i et års tid og nå er på vei over i uføretrygd, opplever det standardbrevet som man får etter en måneds sykemelding eller hva det er, som skrekkelig fornærmende ("man skal legge til rette for arbeid... etc" ). Det er jo generelt ment, men hun tar det personlig.

Jeg antar at mange opplever det på samme måten. Hvem sin feil det er er jo et annet spørsmål.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat