Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-09, 09:57   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg er ikke enig med deg. Mye av banning brukt i vanlig tale, vitner om dårlig ordforåd. De blir ofte brukt i stedet for adverb for å for eksempel forsterke noe man vil si. Man kan si "utrolig godt godteri", "veldig godt godteri" eller "kjempe godt godteri". Men hvis man alltid sier "j.... godt godteri" så har man dårlig ordforåd. Selv om man kan mange ord, betyr det ikke at man har godt ordforåd. Bruker man hele tiden et eller to ord i stedet for mange andre ord man kan bruke, bruker man ikke ordforådet sitt bra.

Og selvsagt kan man lære barna at man ikke får grønt lys for enhver ting selv om vi gjør det. Men når man lærer at det er ok, så lenge man venter til man flytter hjemmefra, synes jeg det ikke er så bra.

Men, hvordan kan du si at det er dårlig ordforåd? Jeg kan ordene veldig, kjempe, utrolig, fantastisk mye, i tillegg til banneordene mine. Ergo har jeg flere ord tilgjengelig. Jeg sier ikke med det at det er ok å banne. Men, jeg blir irritert av at man kaller det dårlig ordforåd, når det faktisk ikke er det. Det stor forskjelle for meg på om jeg er veldig, veldig, fryktelig forbannet, eller om jeg er fantastisk forbannet eller jæ.... forbannaet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat