Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-09, 09:56   #31
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlastning av film og spill til eget forbruk vs. salg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg greier liksom ikke å helt se problemet med at jeg laster ned Lost istedenfor å se den på tvnorge.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når det gjelder nedlasting så synes jeg at dersom man har tilgang til serien gratis via TV, så er det ikke umoralsk å laste den ned. Men om man ellers hadde kjøpt serien så er det ikke riktig å laste ned. Jeg gjør det selv innimellom og skulle virkelig ønske at det fantes en måte man kunne kjøpe episoder av TV-serier lovlig med det samme de hadde blitt sendt.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nettopp, Esme. Jeg håper all piratvirksomheten kan være med å presse bransjen til å innse at de må selge seg over nett, der folk kan få laste ned eller streame seriene deres til en billig penge. De vil jo faktisk tjene på det, fremfor å kun selge seriene sine til tv-stasjoner.

Men det er jo produsentenes valg om de vil gjøre seriene tilgjengelige for salg. Det at de ikke har gjort det, er ikke noe argument for at det da er greit å laste ned seriene ulovlig, synes jeg. Det er ingen "menneskerettighet" å ha tilgang til de seriene man ønsker akkurat når man ønsker dem.

Nå er det ikke sånn at jeg er dypt sjokkert over at noen laster ned serier eller føler trang til å fiskedaske noen pga det, men jeg synes det er rart hvordan så mange prøver å rettferdiggjøre noe som prinsippielt sett er tyveri.