Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-09, 21:46   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økomyter knuses

Det finnes jo utallige måter å se an saken på, noen påstår f.eks. at å spise økologisk kylling innebærer en større helsefare fordi frittgående kylling som går ute, har en viss risiko til å bli smittet med all slags skumle ulumskheter fordi den kan smittes fra avføring fra fugler. Det må jo i så fall bli en avveining for hver enkel om man tar denne sjansen fremfor å velge kyllinger som har levd hele livet under uverdige forhold, men som aldri er i kontakt med fugler.

Det samme har jeg hørt om økologisk salat, som blir gjødslet med naturlig gjødsel fra griser og derfor har det vært tilfeller av E-coli smittet salat i statene.

Det finnes sikkert for og imot med absolutt alt.

Når det gjelder smaken har jeg virkelig prøvd og testet meg frem, og funnet ut at jeg ikke foretrekker smaken til økologiske grønnsaker/frukt overfor vanlig frukt og grønnsaker. Det som imidlertid hadde MYE mer å si for meg var om det var sesonggrønnsaker eller ikke. Gulrøtter smaker bedre hvis man kjøper dem i "riktig" sesong, og det samme gjelder alle andre produkter også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat