Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-09, 19:52   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Jeg har hatt med LAR-klienter å gjøre i en årrekke. Dessverre har det gått ganske så elendig med de fleste av dem. De det derimot har gått bra med har gradvis trappet ned metadondosen, gått over på subutex eller suboxone og har fått et liv utenfor rusmiljøet. Det siste er hovedpoenget, helt klar. De må ut av miljøet ! De av "mine" som har klart seg har kommet seg på skole eller jobb utenbys. En er kronisk syk og har fått hjelp av hjemmesykepleien til å få medisiner hjemme slik at han slipper å oppsøke sentrum med belastet miljø.

Det stilles endel krav til de som skal være med i LAR. Før de kommer dit er veien lang med kartlegging av rus, bosted, nettverk osv. Når de så er gjennom nåløyet til LAR kreves urinprøver til faste tider 2-3 ganger i uka. Disse tas under oppsyn av trenet personale. (har sett mye kreativitet i forsøk på juks) Medikamentet skal også tas under oppsyn. (igjen mye kreativt)
Jeg sier ikke et rungende nei til heroin på resept, men er veldig,veldig skeptisk. Hvem skal være målgruppen ? Hvem skal bestemme at den eller den skal få/ikke få ? Hvilket opplegg skal det være rundt brukerne ? Hvem skal administerere dette på en forsvarlilg måte ? og mange flere spørsmål i hodet mitt.