Sv: Hva slags bil denne gangen?
Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.
8000 ca. Kjører lite, kun til henting av barn og levering, handling osv.
Første som slår meg er kanskje Skoda Roomster. Liten og praktisk, samtidig designet slik at den er fleksibel hvis du trenger større plass noen ganger. Rimelig i innkjøp. Med 1.4-80 hk motor finner du en "nesten ny" uten å måtte ta noe ekstra lån vil jeg nesten tro.
På bruktmarkedet er det ikke så mange av disse foreløpig. Mye som har vært solgt er diesel, men egentlig kan en bensinbil trolig være et vel så bra valg for deg med tanke på at det hovedsakelig er småkjøring og bykjøring.
Mazda 3 er også noe jeg tenker på hvis man tenker helt ny bil eller en fra 2008. Tror de skal holde seg ganske bra i pris også om man ikke velger for liten motor.
En nykommer nå er også den nye Skoda Octavia 1.4 med 122hk-motor - viktig med denne på 122 hk og ikke den gamle med 80hk, som for så vidt kanskje holder for deg, men som har høyt verditap pga. mange ellers unngår så små motorer. Med 122 hk begynner det å ligne noe. Dog, det skal vel være vanskelig å finne noe på brukmarkedet med 122hk-motoren, men nybilprisen starter vel på rett over 200k og med kampanjer fra en del forhandlere i dag på nye biler pga. lavt salgt tror jeg man skal kunne få den for godt under 250 000. Lavt forbruk har den også - er vel strengt tatt i forbruk ikke langt unna en dieselen i samme bilen... Octaiva blir en kompaktklassebil med bagasjerommet til mellomklasse (der man også finner Passat, Avensis o.l.).
|