Sv: Noen her med VW Passat?
Både VW og Audi hadde noen leie barnesykdommer i enkelte generasjoner. Forstilling og elektronikk som stikkord. 2000 modell og eldre skal man ligge unna hvis man ikke vil ha det gøy med en regning på forstillingsarbeid etter hver EU kontroll.
Jeg har kjørt en Audi A4 2001 i mange år uten nevneverdige problemer, med unntak av at det røk en sensor en gang. Men det var visst en vanlig feil på de viste det seg. Og passat er jo en bil som har hentet mye fra denne, så det kan hende man kommer ut for samme feil der. Det var dog ikke dyrt eller vanskelig å fikse - hu mor greide det.
De nyere passatene er ganske bra, med unntak av krangel i automat-girkassene. De har gjerne røket på rundt 60.000 km - sånn ca rett etter at garantien går ut. Ellers vet jeg ikke om at de har noen standard barnesykdommer.
Nå har de jo fjernet seg en del fra Audi A4 etterhvert, men det er jo fremdeles mye likt. Og den nest siste generasjonen Aui A4 scorer toppen på feilstatistikkene i alle de testene jeg har lest. Det er rett og slett ikke feil på dem.
(Hvis det ikke lyser av hele innlegget så langt, så har jeg en ny A4 diesel nå og er meget fornøyd, men det er aldri i livet plass til tre barneseter baki, så for en gangs skyld kan jeg ikke anbefale den.)
|