Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-09, 21:17   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?

Hei
Vi kjøpte bortoverski til ungene da Emily var nesten 2 år og Sarah nesten 3. Dette var skikkelige åsnes-ski med skisko og staver. De klarte det fint så lenge vi gikk bortover og ikke opp- eller nedover.

To år etterpå kjøpte vi slalomski til jentene, og etter dette har det omtrent ikke vært snakk om å gå på langrennski, ihvertfall syns ikke Emily dette er gøy i det hele tatt. Vi står på slalom nesten hver helg i vinterhalvåret og i hele vinterferien og påskeferien hvert eneste år. Ungene er kjempeflinke og jeg kan sitte å sole meg Jeg har anbefalt mine venner å kjøpe både slalomski og langrennski, skjønner ikke helt poenget med å absolutt lære ungene langrennski før slalomski ihvertfall. Dette gjelder selvsagt hvis foreldrene også står på slalom. Slalomski er lettere å stå på for et barn, lettere å finne balansen, og lettere å svinge.

Sarah'en min på snart 8 år går like fort som meg på langrennski selv om vi bare går en eneste påsketur i lysløypen i året.