Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring
Jeg synes det er flott at du setter fokus på dette.
Det er synd når det kjæreste du har skriker i flere timer hver natt pga megknip, og du går til legen gang på gang på gang for å få hjelp, og det eneste man får til svar er at "det er helt normalt, hun vokser det sikkert av seg".
Småen gikk bare opp 300 gr fra hun var 6 mnd til hun var 12 mnd, men hun så så fin og pigg ut. Hun hadde diare i 5 uker, men hun så jo så fin og pigg ut. osv,
Hadde det ikke vært for internett så hadde småen sikkert hatt vondt enda. Jeg har brukt hundrevis av timer på nett for å lære mer om melkeintolleranse, matvareintolleranse, luftproblemer, etc,- Så var vi hos ernæringsfysiolog som hjalp med å sette opp et kosthold til småen, og hun har vært i kjempeform siden.
Det jeg har savnet har vært et sted å henvende seg til når barnet har hatt mageproblemer. Et slags kompetansesenter for mage/tarmbesvær. De instansene vi har vært innom har rett og slett ikke hatt peiling på slikt, og det er jo greit nok det, kanskje man ikke kan forvente at de skal vite alt heller, men da må de jo i hvert fall kunne henvise oss videre til noen som kan. Vi ble jo henvist til barnespesialist, men da kom jeg bare hjem med en haug med astmamedisiner til et barn som ikke har astma.
Annemede: Nå kupper jeg hele tråden din. ble visst litt revet med her. Jeg synes det er flott av deg å sette fokus på dette, og jeg håper det kan hjelpe til at andre som sliter med det samme i fremtiden kan slippe den samme kampen som vi har vært gjennom.