Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-09, 15:38   #47
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes Tallulah er et pent navn, og jeg fniser litt inni meg når jeg leser flere av svarene i denne tråden. Vedder på at foreldrene våre også satt og grøsset over alle disse nymotens navna da vi var små. Mamma holdt på å dåne da hun fant ut at en i familien skulle hete Henrik. Stakkars gutt, lixom, han kommer nok til å bli mobbet. Gud bedre, kan du ikke bare si og innrømme at du liker ikke navnet da? Jeg tenkte uansett ikke videre over det. Men det var da. At noen fremdeles bruker mobbing som argument forundrer meg. Jeg liker navn, forskjellige navn, mangfoldet. Barn er herlig naive og fordomsfrie, men klart, hører de voksne humre og le i skjegget over enkelte navn kan det raskt bli noe de adopterer for seg selv. Apropo mobbing, lissom.



Som når småen her snakket om noe som hadde skjedd i barnehagen mens flere familiemedlemmer hørte på.
La oss si at jenta het Sabrina, hvorpå de andre voksne begynte å humre
og kommentere at det var jo litt av et navn på et barn når man vet om en annen Sabrina.


De fikk jo ikke med seg hva lillebror fortalte, ble jo så satt ut av navnet på jenta.
Han skjønte jo ingenting stakkars.
At ikke voksne mennesker kan tenke lenger forundrer meg.
Om han nå går til denne jenta og erter henne for at hun har rart navn, hvem sin skyld er det da?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat