Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 08:56   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir våre barn uselvstendige og tafatte individer?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke mer press eller "oppmuntring" hvert fall. Jeg ville da konkludert med at det er bare slik barnet er og lagt til rette for at barnet skal føle seg så trygg som mulig. Som ved å fortsette å følge det helt inn i klasserommet.

Men man vokser jo mye på å mestre ting? Jeg kjenner flere barn bare i vår barnehage/skoleomkrets som er slik at de alltid sier at de ikke vil på bursdag, eller ikke vil prøve turn (eller hva som helst), men da de kommer dit så har de det kjempegøy og vil ikke hjem.

Ofte vil det jo bli en vurderingssak. Jeg tror det er vanskelig å helt unngå situasjoner hvor man er litt i tvil, men for noen vil det enkleste og tryggeste alltid veie tyngst, mens andre mener at det å gå glipp av ting som skjer er en høy pris.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat