Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-06, 14:19   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noahs ark og julekrybber..

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er komplett ateist, men har kjøpt Noas ark til storesøster (den ble stykket opp i julekalenderen i fjor). Storesøster liker både båter og dyr, og den har vært veldig populær. Ateistmora har foreløpig ikke bidratt med bibelhistorien, men jeg har ikke noe imot å fortelle den som en historie.

Julekrybbe kommer IKKE i hus her. Det ville være å gi julefeiringen en religiøs tyngde som jeg absolutt ikke planlegger at den skal ha her i huset. Vi synger julesanger også når de er religiøse (ellers går man glipp av nesten alle de fine), men vi har ikke adventsstjerne, leser ikke juleevangeliet og har altså ikke julekrybbe.

Kan vel bare signere her. Etter hvert vil jenta vår sikkert få høre historien om Noahs ark og andre i "samme gata". Men jeg tror det kommer til å være fokus på at det nettopp er det: historier. Ikke noe som har rot i vår virkelighet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat