Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 13:56   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å leve uten bil

Som innbygger i Suburbia må vi helt klart ha bil, ja. For oss er tanken stadig om vi kunne greid oss med en bil i stedet for to, men å leve uten bil i Suburbia anser jeg som urealistisk.

Uten bil ville det vært svært vanskelig å ha jobb, og så godt som umulig å få hverdagen til å gå opp i forhold til barna. Jeg ser jo at fritidsaktiviteter er noe man kan leve uten, eller velge mer lokale aktiviteter, men det daglige i form av jobb og skole, der ser jeg ikke hvordan vi skulle fått dagen til å gå rundt uten bil.

I Suburbia er kollektivtrafikken absolutt til stede, men den går jo bare til byen, ikke andre steder hvor vi har behov for å ferdes.

Dertil er bil selvsagt både praktisk og lettvint, og gjør at vi kan besøke familie og venner, dra på turer, opplevelser, osv. Til og med friluftsaktiviteter krever jo at man har bil, i hvertfall det meste.

De negative sidene er jo åpenbare, først og fremst i forhold til miljøet, men også økonomisk sett er det jo negativt å eie bil. For mitt vedkommende vil jeg si at behovet likevel er så stort at det oppveier de negative sidene.

Det eneste som kunne fått meg til å slutte å bruke bil (ut i fra dagens livssituasjon, familie, bolig osv) var hvis jeg mistet førerkortet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat