Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 10:03   #144
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg syns du legger meninger i min munn jeg nå. Jeg sa at man involveres indirekte i at det ble bråk ja. Ikke at man er skyldig i at det ble bråk. Les hva jeg skriver. Man er med på å jage opp en sint stemning. Selv om vi vanlige borgere kanskje ikke føler at vi blir oppjaget av det så syns jeg det er tydelig at visse mennesker blir oppjaget av at så mange mennesker samles for å markere en så alvorlig sak som dette er. Og på den måten mener jeg at man indirekte er med på å påvirke situasjonen.
Hadde det ikke vært arrangert så store demonstrasjoner så ville ikke bråket ha oppstått i den grad vi har sett nå.

Jeg er egentlig veldig enig. Det er omfanget av demonstrasjonene som gjør at "uro-momentene" kan skjule seg i folkemengden. Alle visste at det kom til å bli bråk på lørdag, til tross for hva arrangørene sa. Arrangørene greide ikke å holde kontroll heller, og var uenige med hverandre om hvorvidt de skulle avslutte eller gå til den israelske ambassaden. Dermed mener jeg også at man gjennom å delta i demonstrasjonen gir en slags indirekte påvirkning også, slik at bråkmakerne får spillerom.

Dette betyr ikke at det er galt å demonstrere, men når det gikk så galt på torsdag burde "vanlige folk" vært fornuftige nok til å inne at det kom til å bli bråk på lørdag også. For politiet er det nok vesentlig forskjellig å forholde seg til 30 bråkmakere eller 30 bråkmakere og 5000 andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat