Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-08, 14:03   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Men altså smøreski?
Mannen min har gått på ski hele livet. Svigerfar er gammel skiløper. Smøreski er det plenty av lett tilgjengelig. Jeg har brukt det av og til, men synes virkelig at mine smørefrie er mye bedre.

Mannen min har smøreski og synes smørefrie går for tregt, men jeg synes det går akkurat passe i nedoverbakke. Skal man på skiturer med barn (pliktturer) er det ikke bare i perfekt minus 2-føre man får bruk for skiene *erfart*. Skidager i sørpeføre og klister er mareritt. Det å smøre er også en tålmodighetsprøve selv om skigåere som liker smøring sier at det ikke er det. Man må fjerne gammel smurning av og til.

I mitt neste liv skal jeg har smøreski, men det er når jeg ikke har små barn å gå sammen med (hva er vitsen med supergli når man går tur med småbarn?), er trygg på bratte bakker og har tålmodighet til å ta vare på skiene mine.

Hvis du tenker ski til trening så bør du nok gå grundig til verks.

Å spørre på sportsbutikker er lite vits (min erfaring). Der har jeg fått anbefalt alt fra brede, smale, smørefrie, smøreski osv. Den anbefalingen jeg likte best var da jeg kjøpte skiene mine. "Skiene der er greie nok hvis du går med småunger på slep, men du kan ikke gå noe skirenn med dem." Supert tenkte jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat