Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-08, 22:50   #10
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Det siste tabu?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Da er hun jo virkelig på ville veier. Dette er jo helt klart argumentasjon som faller på sin egen urimelighet. Kanskje fordi vi lever i verdens rikeste land er det riktig at man kan velge å sette mange barn til verden, om man vil.

Her snakker en jo heller om holdninger i samfunnet ovenfor de som velger bort 2,5 barn varianten av ulike årsaker.

Ja, men det er ikke sikkert at hun er representativ for veldig mange andre enn seg selv. Jeg synes nå uansett at de har et lite problem, om de sliter med å få spørsmål om de har barn, eller ikke. De har gjort et bevisst valg. De valgte bort barn, og fikk "frihet" i stedet. Frihet til å reise til India, frihet til å kunne kjøpe en liten bil, slippe å drasse tonnevis med bleier, etc, etc, etc. Og frihet til å ikke få en fullstendig altovergripende nattaklem.

Jeg skulle forresten likt å sett noe forskning på de som havner i bakleksen, andre veien. De som kjører karriere til de er 42, og finner ut at "nå skal jeg ha barn". Og først da oppdager at det er i seneste laget for veldig mange av sorten.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat