Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-08, 09:24   #44
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og til slutt: Jeg har sagt det før her inne, men sier det gjerne igjen: Det finnes så uendelig mange ting her i verden jeg er bekymret for når det gjelder mine barn, men julegudstjenesten kommer rimelig langt ned på min liste.

Og jeg gjentar: Det der er ikke noe argument. Det er mange ting jeg ikke tror barn tar skade av, som jeg ikke synes skolen skal prioritere.

Min mening er at en gudstjeneste er et ritual for de troende, som det ikke er naturlig for ikke-troende å ta del i. Et informativt besøk i kirka er noe helt annet.

Kristendommen som mytologi og moralsystem har selvsagt hatt enorm innflytelse på vår kultur, og er sånn sett en del av fellesgrunnlaget for mange som bor i Norge. Men troen er ikke det, og har ikke vært det på aldri så lenge. Hvorfor den da skal pushes på skoleunger gjenstår å argumentere for.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat