Sv: Hva er det med folk og tåkelys?
Hvis det snør såpass kan du bruke tåkelysene, og slå av kjørelysene - er det såpass med snø at tåkelysene blir nødvendig skal det tilsi at vanlige kjørelys bare lyser opp snøen. Høres videre ut som en situasjon der farten skal tilpasses etter de forholdene, og at man kjører med tåkelysene.
Sitat:
Mine tåkelys blender ikke, og det vet jeg for jeg har prøvd å kjøre mot bilen min for mine er stilt rett. Ned i bakken sånn som andre lys og skal
Men mange biler med feil innstilt nye dritt lys, de blender og det er iriterende.
De blender ikke _deg_, men hvordan det påvirker andre kan være forskjellig. Men videre blender de deg når du kjører, uten at du egentlig legger merke til det bevist. Tenk videre ved f.eks. våt asfalt, der man videre får refleksene fra kjørelys + tåkelys.
Sitat:
Og ikke for å snakke om de som er så treeege å slå ned fra langlys\1000 metringer at jeg slår på mine å blender di tilbake
:hensynsløs bilist når det er mørkt: 
Hensnsløst ja, og noe som kan forårsake en ulykke. Jeg er som regel rask å slå av fjernlys, men klart det har vært tilfeller der jeg har glemt meg litt. Gir noen bare da et kort blink forstår jeg hva det er, uten at de trenger å lage en ellers farlig situasjon ut av det.
|