Jeg melder meg inn i klubben for svimer. Men jeg kommer meg. Alle avtaler til både barn og voksne er det jeg som har kontroll på i boka mi som jeg bestandig har i veska. Skal alle skrive blir alt kaos og ingen husker hvem som skulle skrive opp det og det. Mannen får bare beskjed om det er noe han må ordne rett før han må ordne det. (Men da har jeg også oversikt over at han har tid til det eller har muligheten.) Bursdagsinvitasjoner blir plottet inn i samme bok og gitt svar på med en gang. (Noen bursdagsgaver har vi lager på sånn tilfelle rottefelle.) Jeg har vane på og svare uansett på bursdagsinvitasjoner, for det synes jeg selv er greit å få beskjed om. Samme med lapper fra barnehagen og skole om at den og den dagen skjer det og det. Inn i samme boka. Mesteparten husker jeg allikevel, men må sjekke boka hver kveld. Klær til alle må legges frem hver kveld ferdig. Sekker også pakkes ferdig sånn at kun matboksen mangler til morgenen etter. (Der må jeg skjerpe meg.) Når det gjelder regninger så har vi nå fått oss dette stativet fra IKEA på kjøkkenet nå. Da får ikke alle aviser, reklame og regninger muligheten til og samle seg i en gedigen haug på fryseboksen som ingen har oversikt over. Regningene har øverste hylla, og blir lagt inn en gang i uka. Matlapper og handlelister er vi dårlige på og liker å være litt bråbestemte. Vi har funnet ut at vi faktisk bruker mindre penger på å handle litt hver dag/annenhver dag enn ukeshandling. Tro det eller ei. For selv om vi ukeshandler så er vi innom i alle fall annenhver dag på butikken fordi vi forandrer planer underveis eller det er noe vi har glemt. Vi har ikke god tid når vi handler siden unger skal hentes, så da rekker en ikke og få med seg så mye en ikke trenger. Bare akkurat det er trenger til middag og sånn.