Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-08, 23:26   #172
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

[selvransakelse]Det er rart det der med lite forståelse for allergi. Og jeg må tilstå at jeg før var av dem som rett og slett ble litt sånn udefinert irritert over folk som var "allergiske" (ja, det fikk hermetegn i hodet mitt). I hvert fall hvis det var til bry for meg.

Allergi jeg kunne SE, som skalldyrallergien til lillesøster som gav henne sinnsykt utslett, var jo easy-peasy. Men eksen min som var allergisk mot dum og alltid måtte styre og ståke og bytte puter og hva-har-du, pga. at han fikk kløe i halsen og ble tett - altså, jeg hørte jo at han sa det, og jeg er jo vanligvis relativt oppegående og empatisk, men jeg syns bare det var noe irritertende MAS.

Jeg har prøvd å analysere min egen reaksjon litt, sånn i etterkant, for jeg ser at det er mange som får samme litt irriterte, uforstående reaksjon, men det er vanskelig å helt finne ut av. Det går litt på uvilje mot å anerkjenne at man kan feile noe, helt uten at det er ens egen skyld. For da kan det jo ramme hvem som helst. Også en selv. [/selvransakelse]

Jeg har reagert på begge deler.
Puta jeg skulle kjøpe lå innert i butikken. Jeg måtte gå forbi alle dunputer og dyner. Resultat, åndenød og besvimelse.
Skalldyrsallergi, med elveblest og hoven munn og tunge.

Det er ikke så farlig med litt!
Takk skal du ha.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Klart de ikke skal få komme inn i deres hus osv, men jeg trodde ikke det var diskusjonen? Trodde dette gjaldt noen som ikke kunne ha katt fordi det kunne komme hår inn hos naboen osv. Er masse katter her, men har aldri vært borti at noen kommer inn døra. Så virkelig ikke at dette kunne være en problemstilling...

Samfunnet er ikke tilrettelagt for folk med handicap dessvere, men de kan jo gjøre mye selv for å få det bedre. Selvfølgelig er astmaanfall noe man skal ta alvorlig, men om man er så allergisk og potensielt syk så burde man vel kunne tilrettelegge bosituasjonen sin så langt det lar seg gjøre....Det er ganske essensielt for dem selv å ivareta egen helse og ikke overlate dette til tilfeldigheter.

Poenget mitt er at man ikke kan forvente noe i en slik situasjon. Dessverre.
Derfor må de ta høyde for det også.

Så dersom jeg eller ungene utvikler allergi, må jeg flytte fordi at naboen har tre katter som alltid er ute i vår hage?
Jeg bodde her før de kom med kattene.

Det blir helt feil for meg.

Jeg prøver det jeg kan å ikke utsette meg for allergener. Plutselig en dag som jeg er sliten eller ute av form kan det komme en kraftig reaksjon.