Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-08, 12:04   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Spørsmålene jeg lurer på er:

1. Hva ser du for deg når du hører en ammende barselkvinne si hun må slanke seg tilbake til pre-graviditetskroppen?

2. Hva legger du i begrepet slanking for deg selv? (Om du skulle måtte slanke deg.)

1. Da tenker jeg at det gjøres noe aktivt for å gå ned i vekt. Enten spise annerledes, trene mer og være seg bevisst hva man putter i munnen. Da har man et mål og en tanke om å gå ned i vekt. Men jeg tenker ikke automatisk at dette gjøres på en "feil" eller usunn måte selv om man ammer. Jeg har gått ned 16 kg siden 1.mars (fødte i februar) - og da har jeg slanket meg. Men jeg har likevel spist mer enn nok til å amme Peder, og har fortsatt godt med melk. Hadde jeg ikke ammet, ville jeg nok ha fokusert på å gå enda raskere ned.

2. Egentlig det samme som nr 1.. Slanking er for meg ikke det samme som det å legge om kosten for å leve et sunnere liv. Det kan man fint gjøre uten å gå NED i vekt. Når man slanker seg har man som mål å redusere vekten sin. Men det kan gjøres gjennom å legge om kosten. Slanking trenger ikke være pulverkur.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat