Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?
Opprinnelig lagt inn av DM, her.
Spørsmålene jeg lurer på er:
1. Hva ser du for deg når du hører en ammende barselkvinne si hun må slanke seg tilbake til pre-graviditetskroppen?
2. Hva legger du i begrepet slanking for deg selv? (Om du skulle måtte slanke deg.)
1. Da tenker jeg at det gjøres noe aktivt for å gå ned i vekt. Enten spise annerledes, trene mer og være seg bevisst hva man putter i munnen. Da har man et mål og en tanke om å gå ned i vekt. Men jeg tenker ikke automatisk at dette gjøres på en "feil" eller usunn måte selv om man ammer. Jeg har gått ned 16 kg siden 1.mars (fødte i februar) - og da har jeg slanket meg. Men jeg har likevel spist mer enn nok til å amme Peder, og har fortsatt godt med melk. Hadde jeg ikke ammet, ville jeg nok ha fokusert på å gå enda raskere ned. 
2. Egentlig det samme som nr 1.. Slanking er for meg ikke det samme som det å legge om kosten for å leve et sunnere liv. Det kan man fint gjøre uten å gå NED i vekt. Når man slanker seg har man som mål å redusere vekten sin. Men det kan gjøres gjennom å legge om kosten. Slanking trenger ikke være pulverkur.