Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-08, 12:37   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Barnebursdager

Hun er jo så oppegående og stor at jeg liksom ikke kan forestille meg at det skulle volde henne store problemer. Det er klart at det hyggeligste for mange hadde vært å tromme sammen med både jenter og gutter. Samtidig synes jeg nesten det gir bedre signaler at man inviterer såkalte "naturlige grupper", enn etter hvem som liker hvem. Jeg ville kanskje tro at hennes behov for å prøve å passe sammen med jentene ikke nødvendigvis (bare) har noe med bursdagene å gjøre, men med en generell sosialisering/utvikling/tilpassing?

Litt på siden: Jeg var selv en som likte å leke med guttene, men jeg hadde også jentevenninner. I tidligere tider var det stas å være såkalt "guttejente", et begrep jeg nå skyr som pesten. Det skal være lov å være JENTE, med sine interesser og sin væremåte, hvilken også inkluderer fotball (som jeg drev med) eller treklatring. Man ikke være interessert i sminke. Jeg tenker at det er viktig å bygge oppunder at jenter er ulike, og noen jenter liker å klartre i trær, i stedet for at jenter vokser opp til å skulle måtte identifisere seg med gutter, hvilket underforstått gir signaler om at maskuline aktiviteter=gutter, og feminine aktivietene er underordnet og mindre gode. (Nå var det ikke det du spurte om, og det var heller ingen beskyldinger, men det var noen tanker jeg har gjort meg opp de siste årene. I tillegg har jeg dårlig tid, så det ble rotete. Men du skjønner sikkert hvor jeg vil. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat