Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-08, 15:17   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.072
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Noen må betale for de lave prisene til REMA 1000"

Nå får jeg ikke opp dagbladet.no, så jeg ser ikke hva undersøkelsen viser. Det jeg vet er at jeg selv bryr meg om hvem som betaler for billigere varer. Det er ikke butikkeierne som betaler (selg et jetfly og vis at du strammer livreima, liksom). Vi forbrukere betaler helt frivillig ved å sette pris foran kvalitet, og betaler gladelig for vann og matsminke, bare stykk- og kiloprisen er lav.

De ansatte betaler i form av dårligere lønn, færre faste stillinger, vanskeligere å få ut ubekvemstillegg og overtid, og ofte dårlige arbeidsforhold.

Matprodusentene får det samme uansett hva forbrukern betaler, og det er, uansett hva FrP og andre måtte mene, for vanskelig å leve av det jorda gir deg i Norge. Matprodusenter i andre land er jeg redd for har ymse betingelser og ikke alltid noe vi kan være stolte av å støtte. Jeg bryr meg om det jeg. Men vet ikke helt hva jeg kan gjøre, annet enn å handle mest mulig fair trade og økonolgisk. Innbiller meg at da er det hakket bedre for produsenten.

Det er da også forhandlerleddet (de med jetfly) som tjener på matsalg i Norge. Og mange andre som taper.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat