Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-06, 13:01   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syn på barnehageansatte

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette er en barnehage som har åpningstid til klokken 17.00. Nå vet jeg ikke om det har vært diskutert om barnehagen burde vært åpen lengre, men jeg synes igrunn at en småbarnsavdeling ikke trenger lengre åpningstid enn som så.

Dersom det viser seg i en barnehage at mange foreldre (ikke bare en her og der enkeltvis noen ganger) kommer for sent, og at det skjer jevnlig med mange, så er vel det et signal om at barnehagen har for kort åpningstid. Det er likegyldig at de barnehageansatte eller enkelte foreldre synes at en småbarnsavdeling ikke trenger lenger åpningstid enn til 17 dersom merparten av foreldrene i en gitt barnehage jobber til 17, og derfor ikke har anledning til å hente klokken 17. Da må styrer innkalle til foreldremøte og lufte grunner og idéer og problematikk rundt åpningstidene.
Jeg tror også behovet er ganske stort for barnehager med mer fleksible åpningstider, spesielt i de større byene. Det er MANGE foreldre der en eller begge jobber skift.