Sv: Syn på barnehageansatte
Jeg syns det må være helt legitimt å spørre de ansatte i barnehagen om de vil være barnevakt, men SELVSAGT til anstendig "voksen" betaling. Det er mange i min vennekrets som gjør dette. Da er taksten 100 kroner timen, pluss skyss hjem.
Vaskejobb.... tja. Det var litt ... rart?
Å hente etteråpningstid: Skal ikke forekomme. Noen ganger kan ting skjære seg, med trafikk og sånt (noen som har vært avhengig av t-bane i oslo i det siste??), og da syns jeg man kan få forståelse for det. Men hos oss betaler vi da den ansatte som må bli igjen litt for det, siden de ikke har overtidsbetaling. Når det er mer enn 5 minutter, da. Det gjelder også om det for eksempel er t-banen sin skyld. Det hjelper jo ikke den ansatte at det ikke er forelderens skyld... (For vår del har dette hendt EN gang)
Jeg har en enorm respekt for de som jobber i barnehagen vår, både førskolelærere, assistenter og Monterssorripedagoger (en av hver sort på hver avdeling). Jeg ser på dem som kompetente fagmennesker.