Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-08, 13:28   #103
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babyer i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å tro at det vil oppstå et behov for egne babyavdelinger i barnehagen igjen med de permisjonsordningene som finnes i dag. Jeg tenker at det er stor forskjell mellom 6-7 mnd gamle babyer og 9-12 måneder gamle babyer, og den førstnevne gruppa eksisterer vel knapt i dagens barnehager? Hauses ikke problemet litt opp? Dersom man åpner for egne babyavdelinger så vil det vel også bli en belastning for barna å måtte bytte voksenpersoner ganske kjapt? Jeg håper utviklingen kvantitet foran kvalitet snur, og at man går tilbake til små småbarnsavdelinger for barn 0-3 år. Eventuelt endre slik at det blir for barn fra 0-2 år.

Enig med deg Irma.
Dagens barnehager er gjere delt opp slik at 0-3 år er på småbarnsavdeling.
Jeg synes at 0-3 år er et alt for stort spenn. F.eks en 7 måneder gammel baby trenger mer oppmerksomhet/ andre aktiviteter enn en på nærmere 2 eller 3 år. Sånn som den gemene barnehage er delt opp i dag, så mener jeg at babyer ikke har noe å gjøre i barnehage. Håper og tror man etterhvert som Irma skriver, får barnehager som satser på kvalitet og ikke kvantitet. Da tror jeg den gemene barnehagen kan være et bedre sted også for babyer.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat