Sv: Youghurt i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Søster, her.
Det må da være mer sukker i f.eks brunost enn i yoghurt? Jeg mener yoghurt har blitt et tilfeldig offer, fordi det er enklere å plukke ut noen sukkerholdige matvarer å bannlyse, enn å faktisk gjøre noe aktivt for å bidra til et sunnere kosthold for barna.
I vår barnehage sluttet de med yoghurt fordi man ville at barna skulle spise sunnere. Samtidig får de fortsatt servert pølser og posemat til alle varmmåltider. Ikke at det ene utelukker det andre, men jeg savner en helhetstenking framfor tilfeldige symbolsaker.
Veldig enig med deg Søster Helhetstenkning!
Nå har vi ingen forbud i vår barnehage da. Til mellommåltid i 14 tida får de av og til yougurt med havregryn e.l.
Opprinnelig lagt inn av Martis, her.
Jeg syns ikke yoghurt er den store sukkersynderen og syns det er et fint mellommåltid for Junior. Når han var rundt 1 år var han veldig småspist og yoghurt var noe han i det minste spiste og da var det greit at det var lov å sende dette med i barnehagen. Den nye barnahagen at yoghurt på forbudtlisten pga sukkerinnholdet, men brunost og prim er ok? Nå er ikke dette noe stort tap om dagen da Junior ikke liker yoghurt lenger. 
Hjemme hos oss er prim nesten sidestilt med Nugatti...